OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

19 Maj

Kategori: Sweden

jaa ni! Idag har inte varit en sådan vanlig dag på Desoto central high school!!
Dagen började för mig som vanligt med bil till skolan med sherry, hade MS studies där vi hade Mississippi food day. Vi alla fick ta med mat till lektionen som vid sedan åt medans vi kollade på en film.

Hade sedan computer app. Där vi också skulle ha ett mat party, men ingen tog med någon mat så vi kollade bara på olika power piont animationer vi har gjort.

När den lektionen var även så gick jag som vanligt mot 3 lektionen i C hall så ser jag en K9 styrka står vid dörrarna och sedan var det någon framför bibloteket, de var svartkläda med skyddsvästar.

Under lunchen var det lika med poliser och k9 folk, ingen av dom som jag har lunch med viste något och de var mer intresserad i den choklad jag hade med mig från sverige!

Under Engelskan med Mr. Cummings så gjorde vi ingen och mer än hälften av klassen var inte där, så jag pratade med Mr. Cummings och visade honom en PP om sverige, Sedan spelade vi kort med några också.

Mr. Cummings sade att det var några i klass 9 som hade sagt att det fanns bomber i skolan och de hotade med att spränga mindre delar av skolan och att de även hade vapen med. Polisen som vi har på våran skola tog hand om dem och efter några minuter var poliser och K9 där med sina hundar och de hade sökt igenom skolan och det enda de hittade var drogen: paraphernalia
Källa: http://southaven-hornlake.wmctv.com/news/crime/drugs-threats-get-police-called-school/53728

De hade stannat för säkerhetens skull, åkte hem som vanligt med min buss och det var jätte varm och härligt ute!
Pratade med mamma och pappa på skype och sedan åt jag middag ute i det underbara vädret!

Var sedan med Christopher och flavia en lite stund innan jag och christopher åkte till Sonic, Kollade sedan på en film ikväll.

Vid nio tiden när jag kollade Facebook så visar det sig att två elver på DCHS; min skola, har blivit knivhuggen under kvällen. De ligger nu på methodist i germantown, = ett sjukhus i en stad i memphis. En av dem är i min engleska klass och han är indien, han är okej och kommer klara sig okej. Men den andra killen har inte en lika ljus framtid. Mycket tråkigt är detta och jag trodde alltid att detta bara hände inne i Memphis, men det verkar inte så.

Nu ska jag sova och det ska bli skönt, för jag är trött!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: