OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

21 Maj - Graduation!

Kategori: Sweden

Imorse när jag vaknade var det dags för den stora dagen, det var dags för den foreign exchange student graduation!

Klev upp vid nio, hade lite frukost och tog det lungt. Flavia hade varit uppe sedan åtta och var i full gång med hår och klänning med allt som skulle fixas! Sherry hade åkte på en garagesale i nått bostadsområde, det hade börjat klockan 6 på morgonen och alla i det område hade garagesale.

klockan tio var vi alla klar för att åka, skjortan var struken och slipsen var knuten.
Sherry, Christopher och Carly var med till kyrkan och sedan kom Sherrys mamma samt syster till Sherry.

Inne i kyrkan träffades vi alla utbytesstudenter i ett rum åt sidan, där vi tog på oss the cap and gown, som man har i Usa på graduation.
10.30 var kyrkan fylld och musiken började spelas, vi stog i led och gick sedan in i kyrkan.
Vi var 50 utbytesstudenter och vi alla satte oss på bänkarna längst fram.
Prästen över kyrkan började sedan prata och sedan bad vi en bön.
Kollade sedan på en jätte bra bildspel, det var massor med bilder från våra Ef resor och träffar, samt från vårat år med olika aktiviteter och familjen. Det var jätte roligt att se.
Sedan var det två stycken talare som Emily valt, Först upp var Johanna från Uppsala, hon pratade om vilket utmaning det är att var borta ett år i ålder av 16-18. Sedan hade hon lite om vad som hänt under året och hur underbart och lärorikt år hon hade haft. Sherry sa senare med att min Engelska var mycket tydligare och jag hade en mycket svagare dialekt på engleskan, det gjord min dag mycket bättre! :)

Den andra talaren var Alberto från Spanien, han hade tyvärr inte övat lika mycket som han bör ha gjort och eftersom att han är från Spanien har han som en extra svår dialekt på engleskan med vilket gjorde att det var mycket svårt att förstå, han mumlade mest. Men det var delvis om hur mycket skolan och hans värdfamilj hade stöttat honom igenom året.

Nu var det dags för oss att ge familjerna en ros, paket med ram och kort på oss i samt ett tack kort från oss till dem. vi gick alla fram och tog det och gick ut till familjerna med det. Tog även lite kort med oss.

Sedan delade Emily ut diplom till alla familjerna och även till skolerna vi alla har gått på.
Sist var det dags för oss att få våra Certifikat/intyg på att vi har "med framgåg utfört ett akademiskt EF High school year 2010-2011 program in the US

Efter detta fick vi alla gå upp och ställa oss så alla vänner och famliljer ta kort, sedan tog jag kort med malory och Kimberly samt deras familjer, sen tog vi med alla möjliga olika personer samt sherry och christopher.

Nu var graduation officiellt över och de flesta åkte till Olive garden som vi där Ef hade ett bokat halva restaurangen typ, Det är den finaste restaurangen i Southaven och det är både bra mat och en jätte fin restaurang, men servisen är värre än på en lunch restaurang i Sverige!! just saying.

Flavia och jag satt med Sherry och Christopher. Jag åt lasagne och så pratade vi på om allt möjligt, som vanligt slutade det med Michaela som ämne.

Efter detta så stannade flavia och jag kvar för att vi skulle åkte på en piano och sång framträdande i Malorys kyrka med En klasskompis till flavia som framträdde. Det var i en kyrka i Nesbit och det var jätte varmt ute, det stod 30C på termometern så denna tog skulle endast ha spenderats i poolen! men det gick bra. 

Efter det åkte vi hem till malory och sedan gick till en lite sjö där vi tog olika kort, alla kort på flavia blev jätte bra men eftersom jag typ inte kan le och ha ögonen öppna när det är så ljust ute, så gick det inte så bra :( 

Kom hem vid sju och då kollade jag igenom lite kort på datan och sedan hade vi fått ett paket i dag från Emily med lite Ef grejer samt en tröja med alla våra namn på, sedan var det massor av porträtt kort från igår. 

Efter en liten stund vid datan så var jag så trött att jag skulle ta en lite sovning, vaknade istället upp vid elva och då var det bara att krypa ner under filten och fortsätta sova. 

Här kommer några bilder från Idag.



Flavia och jag på väg till graduation.


  

Flavia och jag påväg att ta graduation.


Alla utbytesstudenter.


Kimberly och jag efteråt.


HÄr är de extra bildernra från Sherry:


jag mitt i.


Flavia, Sherry och jag.


jag tar emot mitt Certifikat av Emily.


Flavia och jag.


Flavia and sherrry

Kommentarer


Kommentera inlägget här: