OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

3 Maj

Kategori: Sweden

Idag var en bra dag i skolan, lungt och bra! Gjorde det sista arbetet för prov imorgon, har prov i 3 klasser utav 4.
Men det verkar som att det kommer gå bra.

Det ser även ut som att detta oväder äntligen är över, idag var det inget regn och sol hela dagen. Men det var 9 grader i morse, så vem vet. Sedan pratas om att det ska bli mer översvämningar och att några skolor blir ner stängde. Hoppas inte det händer!!!

Denna vecka är teacher appreciation week och idag fick lärarna lunch från en restaurang och sedan vinner de olika saker varje dag med. Sedan hade de gratis sweet tea hela dagen idag med.

Efter skolan pratade jag med mamma och mormor en liten stund innan jag gick ut och de gick till sängs. Var även barnvakt åt macy en lite stund eftersom att Sherry måste åka med jake på hans baseball träning och ingen annan var hemma, Vi åt pizza med flavia som precis kom hem.

På SBEC hade man i dag honors day, vilket betyder att man frambringer de som gjort bäst i klassen: det är mestadels för betygen men även för betende och ordning. Man måste även ha varit i klass minst ett antal dagar. Sedan är det en medalj för ett test som finns i olika ämnen bla. i Latin som Flavia fick för. Hon fick "Golden medal on national latin exam" vilket betyder att hon gjorde bäst på det testet över hennes skolan med alla som läser latin. Så nu är vi stolta över våran Flavia!

Det var även Honors dag på Desoto central och Kimberly fick en medalj för hennes genomsnitts betyg vilket är ganska högt och sedan att hennes scholarship till college är högt med. Malory fick också en medalj för att hon var bäst i sin klass vilket var bild steg 4, vilket är den högsta nivån. Grattis där med!! :D

Själv så fick jag ingen medalj, men jag ska nog klara mig här i livet ändå.
Ikväll har jag pluggat, Flavia och jag har haft en bra pratstund med Sherry tills att hennes jour ringde och hon måsta åkte iväg på jobb. Hon kommer förmodligen hem vid elva, men hon kan tänkas vara ute hela natten med.

Själv ska jag nu gå igenom lite för mina prov imorgon så jag passerar dom med ett A.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: