OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

crazy day!!

Kategori: Sweden

var iskolan igår och började 11, vilket innebär att man måste gå till skolan, men när det är minus 27 grader ute så är det inte så jäkla nice, men det var -35 när jag var upp vid 7, så det var ju bra att det inte var så kallt iaf ;)
efter skolan när vi kom hem, så när vi i hus 2 kommer in igenom porten så blir i ganska chockade, det var fullt med vatten på golvet och så sprutar det vatten ifrån en städskrubb, helt sjukt!!

men när hanna går in i sin lgh, så är det fullt med vatten i hallen och köket, det var även påväg in i sovrummen och vardagsrummet, överdriver inte om det var 6cm vatten på golven  där inne :O
men iaf så ringer vi personalen och åre hus, så efter en stund så kom det en fastighetssköttare och stängde av vattnet så det slutade sprutta över allt, sen så började jag och kevin moppa upp vatten och skrapa in det i köket, där det våttäcksmattor som tål lite mer än ett billigt parket golv som det var i hallen och vardagsrummet.
sen så kom fastighetssköttaren med en vattendamsugare och sög upp allt vatten, men hanna och moa fick börja flytta för de kunnde inte bo kvar ;)

igår kväll var det även husmöte, vi blev bjuden på fika ;) sen så pratade vi om allt möjligt, bla. att dom har förbjudigt rökning igen, lite komiskt beslup iom att det alldrig har funkat, men men, inget som berör mig direkt ;);) var innen i hos jossan i går med julia och felicia och hade sjukt kul på en ganska konstigt sät, lite knäppa tom. ;)

idag har varit skolan hela dagen, började med engelska där vi hade test, sen så var det data, svenska, samhälle ;) slutade kl 2 men satt med på b klassens matte och pluggade lite samhällsekonomi, har ju prov imorgon ;)  efter skolan gick jag och åt med tilda, sen gick vi hem ;)

nu ska jag ta och hjälpa min kökskunnigeTove som ska göra kladdkaka, men håller på och terar sönder mig nu ;)
ha en bra kväll!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: