OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

Det är lätt att vinna när man kommer först

Kategori: Sweden

fick lite klagomål av min trogne läsare att jag borde blogga mer, en bra bloggare har morgon,- lunch,- eftermiddags- och kvällsinlägg ;) men det har ju inte direkt jag, räcker med ett dagsinägg för min del, händer inte mer spännande saker i mitt liv ;)

sovmorgon till elva, gick till skolan i 29 minus grader, vilket var kallt!!!
hade simmning, matte och engelska slutade halv fyra och åkte buss hem ;)

vid fem kom tilda och felica över och vi åt mat tillsammans, lax och potatis samt film och flingor ;)
pratade om livet och mina drömmar om kvinnan i mitt liv, haha, även de nattliga besöken som bara finns din hjärna!!  sen så spelade vi skipbo, tilda vann ;)
sen så tyckte felicia att vi skulle köra stockholm och positiv som jag är så sa jag,-självklart men jag vet inte hur man gör, felicia sa att det inte var några problem och hon kunnde visa, så hon slänger ner alla kort på mitt enormt rena golv, och i en skipbo lek är det inte bara 52 kort utan betydligt mer, fulla golvet med kort, lurad!! ;P
jag börjar plocka upp korten men det var lönlöst!!
ist så kastar jag ut felicias skor från balkongen, jag och tilda håller på att skratta ihjäl oss, men felicia blev röd som en tomat av ilska ;) sen så går vi ner och ut igenom kevins lägenhet, jag går ut i 1,50 meter snö och då kommer matilda på att hon ska knuffa ner mig, så hon ställer sig bakom mig och drar ner mig, så jag sätter mig på henne, vi skrattar så vi dör kom inte ens upp då ;) men kul var det;) sen så fick vi skjuts till ica av husmorsan, handlade lite kula saker ;)
sen kollade vi på vinterspelen från åre, inte lika kul som jag hade hoppats på men men, kul att det är härifrån :)
missade även AndraAvenyn, så ska kolla på det nu ;)

har även kollat på en ny snowboard, sålde ju min till elin, men hade ändå vuxit ur den ;)
men ska kolla vidare på blocket så får jag se hur det går, lite drygt att hyra en varje gång man ska åka ;)

om en vecka ska jag åka hem, förmodligen helgen därpå med, om det blir nån åremiddag på ångersjön, men det är inte klart än ;)
och om 200 dagar åker jag till usa i 10månader, längtar som ett ass!!! ;D

längtar även efter alla hemma lite nu ;) men varför?? har ju så bra här!! 

Kommentarer

  • t säger:

    ass = arsle

    ett s ska de va ;)

    2010-02-10 | 23:20:08
  • albin säger:

    jamen tack för den positiva kritiken!!

    2010-02-10 | 23:26:29

Kommentera inlägget här: