OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

050910

Kategori: Sweden

Fredag;
Skolan hela dagen som vanligt, min yearbook lärare kommer fram med en tidning till mig och säger, läste här att de ska spela in nya stieg larsson filmerna med amerikanska skådisar i sverige, det stämmer sa jag.  Sen så sa hon att de ska spelas in i stockholm och sen så ska det vara scener från norrland och då undrade hon vad norrland är! När hon sa det så lätt det inte som att hon sa norrland iaf, så jag fick läsa mig till det ;)  sen så var det inte mer med det tills jag kom hem och pratar med morfar och han säger att de ska spela in en stieg larsson film med delar från bollnäs och att han har fixat en båt som ska vara med iden, hur coolt är inte det liksom?? :D min morfar liksom, borde jag bli förvånad?? ;))))

Vid sex kom emily force hitt, hon är min representant från ef som ska hjälpa mig om det är nått problem osv. då åkte jag och flavia till våran skola med de två killar som bor hos henne alltså också utbytesstudenter från spain och tyskland ;) så då kollade vi på när vårat fotbollslag blev spöad av nått annat lag ;) men vårat musikkår var grym som vanligt!! Efter det så åkte jag och flavia hem till emily, carlos och roberts hus och stannade där tills idag eftersom att sherry och derrian var på bröllopsresa.


Lördag;
Klev upp vid nio och åkte neråt i mississippi till en stad som jag inte minns namnet av men i den staden så låg university of mississippi och de hade ett footballs team som kallade sig bulldogs och den kvällen möte dom memphis tigers, så då kollade vi på dom, var en aning större match än vårat high school game, så det var lite kul ;)

Mississippi state vann över memphis ;)
Matchen slutade vid nio så vi kom tillbaka till southaven vid ett så, så då var man ganska trött.


Söndag;
Klev upp vid tio så då åkte vi till kyrkan och det  var en annan kyrka än den vi brukar åka till, den här var med katolsk och verkligen den typiska amerikanska kyrkan som jag trodde alla var, så den kyrkan var inte alls lika ”kul” som den min familj går till!

Efter det var vi och handlade och vid tre så åkte vi till memhis och hem till en annan familj med två utbytesstudenter, en från finland och en från uppsala och de bodde mitt i memphis  i ett höghus så då grillade vi hamburgare på deras takteras,  riktigt trevligt var det! ;)

Pratade en hel del svensk också, tog lite tid att ställa om huvudet från engelska men det gick ;) när jag sitter och pratar med den svenska tjejen så ser jag hur den finska tjejen hänger med i våran diskussion och jag hade inte en tanke på att hon kunde svenska men då visade det sig att  finar läst svenska i fyra år i skolan, hade jag ingen anning om ;)

Så hon pratade svenska med oss, dock ganska begränsad svenska;)

Kom hem vid sju och sen dess har jag och flavia kollat på film och nu börjar familjen rulla in och hem ;)
imorgon är vi lediga för då är det labor day och då firar vi att vi har en utbildning/jobb via att vara ledig, soft!!

Kommentarer

  • morfar säger:

    Hej ! jag ahar i fredags blivit erbjuden att vara med i den filmen och köra båten det är Jan Forsbergs båt dom skall låna inspelningen blir i bollnåstrakten vet mer sen återkommer då i dag skall vi till fotvården, i morgon skall jag börja plocka ihop inför vintern på flakön

    2010-09-06 | 07:12:31

Kommentera inlägget här: