OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

13 April

Kategori: Sweden

Vakna upp vid sex av någon anledning och då gick det inte riktigt att somna om.
Tog en dusch och åt sedan frukost framför nyheterna resten av morgonen, härliga mornar man kan ha.

Idag är det även sju veckor kvar tills jag kommer hem till Sverige och jag längtar såklart men nu börjar jag inse att det verkligen inte är långt kvar,  kommer kännas konstigt att komma hem till det liv som jag faktiskt har och inse hur bra man har det! Måste även säga att jag är ganska imponerad över mig själv att ha bott med sex andra barn i ett helt annorlunda hem när jag har varit enda barnet i min familj, för det är en hel del annorlunda!!

Hade kapitel 5 prov i MS studies och sedan började vi med kapitel 6 som det är prov i på fredag.
Computer application började vi med Excel, det är ju som en barnlek för mig!! Bara jag lär mig alla termer på engelska så ska det nog gå bra ;)

På engelskan fick vi ett projekt arbete tills nästa vecka, en presentation på 5min och vad passar inte bättre om inte Sverige i sin högsta höghet???
Det blir lite om Sverige i allmänhet, sånt som är helt annorlunda från Usa, sedan lite kungafamilj och allt Svenskt som vi har i här. Känner att det kommer blir bra.

Efter skolan satt jag vid poolen innan kyrkan, det var idag 25 grader och det är ju så skönt. Känns så härligt att ha detta klimat så länge det varar innan ”humidity” kommer. De kallar högsommar här Humidity även fast det betyder luftfuktigthet och under sommaren kommer den upp mot 90% här under sommaren och det börjar komma under mina sista veckor här.

Var sedan till kyrkan och det var typ 5 veckor sedan, har varit alla resor och sen mycket annat som har kommit emellan, alla ”damer” tyckte det var kul att jag var tillbaka så de kunde ta på mitt hår igen, haha
Detta är ibland som att vara tillbaka till Thailand, men det är kul och de undrade ju såklart hur jag hade haft det.

Nu sitter jag här igen och gör mina läxor och pluggar till två prov imorgon i sociology. Ett make up test och ett vanligt, känner redan nu på mig att det inte kommer gå så bra. Bäst att återgå till det nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: