OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

19 April! - sommarsommarsommarsommar

Kategori: Sweden

Åkte till skolan imorse med Christopher och Flavia, de släpte av mig på DCHS medans de fortsatte på Getwell road ner till SBEC. Hade Ms studies där vi går igenom regeringen i Mississippi, prov imorgon.
Hade mitt under Ms studies en jordbävnings övning, vi fick alla gå ner på golvet under skrivdeskarna och sitta där i några minuter till "säkerhets rektorn" sa att det var över och alla gick tillbaka till klass igen.

På Computer Apps gick vi igenom Microsoft word provet på Torsdag och så fortsatte vi med Excel.

Sociology hade vi med och jag är nu äntligen klar med min make up prov i den klassen, har var lite för seg med dom, borde vart klar med dom förra veckan, men men nu är det klart. Fick 95 på det med och ett B på det andra!
Går lite bättre nu :D

Hade sedan Lunch som vanligt med mina två toast bröd som är otoastade med ost, skinka och mustard i dom. En liten påse chips och ett äpple med vatten. Det är grejer det! :)

På Engelskan fortsätter vi med läsningen och frågor. Vi jobbade även lite på våran redovisning imorgon, en presentation om något, jag har Sverige och gör en Power point om det och pratar till det, kan man lyckas med något smidigare? Vi fick även vårat exam schedule över examerna i slutet av året och klarar jag mig med bra så slutar jag Fredag den 20 Maj men har förmodligen en exam på tisdag morgon, Hoppas dock inte men vi får se hur bra jag gör resten av terminen.

När jag kom hem satt jag mig vid poolen och läste, var nära på att hoppa ner i poolen några gånger eftersom att det var 31 grader ute, men solen var bakom molnen och det var lite vind så det får vänta tills imorgon.
Men det var skönt ändå att det var så varmt men ändå ingen sol i ögonen.
Till middag åt vi Lasagne, färdig från frysen så klart och Flavia är alltid lika lycklig över hur "hennes" Italian mat är här i Usa.

Har resten av kvällen pluggat inför mitt Mississippi studies prov imorgon och gjort klart min power point om Sverige. Nu blir det till att sova och vänta in ännu en dag i detta underbara paradis väder.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: