OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

21 April

Kategori: Sweden

Idag var det sista dagen innan Påsklov, som är 1 dag!
Tillbaka till Skolan på Måndag.
Hade ett öppet bok test imorse I Mississippi Studies som det gick bra på, det var lite krångligt.
Fick även reda på att jag gjorde ett 97% på provet igår! Det går bra nu  :)

I Computer Application hade vi ett prov på 25 microsoft word termer, olika knappar och menyer i Word och det är ju långt ifrån nån liknad till de svenska orden, inte för att jag vet vad dom heter, vem vet sånt liksom!?? Det räcker väl om man kan trycka på dom!!!?

Sociology fortsatte vi med ch7 och sedan gjorde vi en Studie guide som är ett paper med samma frågor som på provet, det är bara lite annoluna då. Vi svarar på frågorna och pluggar sedan på det pappret.

Efter Lunch var det dags för Engelska och vem var legit och rockade ut hela engelskan klassen med sin power point presentation??? Jo, jag!!! resten av klassen hade pp fylld med tråkig information som de läste av och visade sedan bilder. tråkiga och ointressanta ämnen var det med. Sen kom jag med Sverige och bröt den fjärde väggen, fick skratt på klassen och resten av redovisningen gick lyssande! Sedan fick man extra poäng om det var många som hade frågor, vilket var då ett sign på att det var intressant. Jag hade frågor så tiden tog slut.

På slutet visade jag upp olika svenska företag, klädesmärken, musik band osv. De flesta var chockade över hur mycket var Svenskt, men är det svenskt egentligen?? skapat i Sverige och ägs av kina.

Mr. Cummings sa sedan att han var imponerad, det var förmodligen den bästa presentationen han sett på länge sa han och hur jag änvände power point var unikt med, förklarade att det bara var att göra det enkelt och stilrent, inte massa skräp text som är ointressant! Fick även extra poäng över att jag inte hade ett papper.
Behöver inte direkt extra information än all den jag har ;)

Efter en lyckad Engelska lektion så gick på "lov" som de vill kalla det, även fast det är 1 dag.

Ikväll har vi ätit macaroni cheese samt snitchel med sås. Har sedan kollat på lyxfällan och när sherry kom hem vid sju kollade vi på Idol och sedan pratade vi fram till elva om skilladen mellan Usa och Sverige, när jag kommer tillbaka och hon till Sverige, om hon vill adoptera igen och när de adopterade Macy-Lin från kina och hur de var osv. Det vat kul att prata av sig!

imorgon blir det 28 graders sol med bad, samt skype!! :D 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: