OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

26 April - En Engelska lektion

Kategori: My year in USA

Igår kväll var det storm här som bara den, blåste och regnade jätte mycket från 22 till 23 och sedan la det av fram til tolv då det började igen och var igång till 4 på morgon. Jag sov som en stock men sherry hade inte fått mycket sömn och vaknat upp hela tiden. Christopher hade kört hem i det vädret med från st. Louis och kom hem tre.
Konserten hade varit bra men inte vädret på hemvägen.

Klev upp som vanligt vid sex och pratade med mamma och mormor, pappa är hemma från stockholm och var på jobb i borka idag ist. Beda och pär stenberg var in till mormor med, så jag pratade lite med dom med.

Åkte med Sherry till skolan vid halv åtta. Hade MS studies, Computer application, Sociology, Lunch och sedan Engelska.
Tog lite kort på Engelska klassen, det är verkligen inte en typisk American klass, vi är bara en liten klass med endast 18 i och en vanlig klass har 32-33 elver. Sen är det 4/5 olika nationaliteter och en arab som inte alls pratar engelska, han nickar på huvudent när Mr. Cummings frågar honom något.

De flesta lärarna här i Usa har en teacher Assistant som är en elev med 1 lekion för lite och kan inte åka hem men inte vill läsa nått extra ämne. Då kan man få bli en Teacher A och rätta prov, quiz osv. Våran teacher A i Engelska är en junior
som har Mr Cummings block 3 i Engelska och sedan är honoms A i block 4.

Efter skolan så åkte jag hem med bussen och sedan pratade jag med familjen innan de gick till sängs. Stack sedan ut och sprang, viste att det skulle bli dåligt väder och jag precis när jag kommer tillbaka hem börjar det hagla.
Har sedan dess: 5.30pm varit dåligt väder, regnat, blåste, blixtar och jätte mycket dunder är det. ibland så lysser det alldeles upp inne och det låter jätte mycket. Vädret på tvn säger hela tiden hur det ligger till och var vindarna går.
Det sägs även att en tornado har slagit ner i Hernando, som är en stad 10 från oss.

Till middag åt vi pizza och sedan har jag städat här på rummet, gått igenom alla papper som jag har, mycket som ska slängas och en hel del som ska hem till Sverige med. Tror dock att jag lämnar alla kvitton från detta år, de känns inte så jätte användbara.

Nu har det regnat så pass mycket att vatten nivån i poolen har gått upp ett par centimeter och fortsätter det under natten kommer det rinna över och det blir inte bra! 

Nu ska jag plugga inför Provet i Mississippi studies imorgon.  


Min Engelska klass och Mr. Cummings.


vi är alla mycket intresserad vad han har att säga!!


Mr Cummings och hans bäste utbytesstundet.


Standard klassrum på Desoto Central High


klockan 15.33 varje dag får de som åker bil eller blir hämtade sluta skolan...


Vi andra får vänta till 15.43 då alla de andra har lämnat campus och alla 23 skolbussar har kört upp på framsidan.

Kommentarer

  • elin säger:

    Åh vad kul att man fick se lite bilder från skolan!:D

    2011-04-27 | 17:24:45
    Bloggadress: http://systrarnabackstrom.spotlife.se
  • Albin säger:

    jaa, det finns mer under kategorin Mitt år samt på facebook om du vill see. Kul att du läser bloggen

    2011-04-28 | 04:22:46

Kommentera inlägget här: