OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

27 April - Flooding

Kategori: My year in USA

pratade med familjen imorse vid sex till det var dags för skolan.
Vädret igår natt har like dåligt som det alltid varit denna vecka, det verkar som det inte alls vill sluta!!

Åkte till skolan i regn och oska med Christopher och resten av familjen. Sherry var hemma idag till 5 för att då börja jobba. 
Jag hade sedan 1 prov i Mississippi studies som det gick bra i, vi hade en sub i den lektionen eftersom att denna vecka är state testing, det är Mississippis motsvarighet till Sveriges nationella testing. Idag var det i Engelska så vi hade en Engelska lärare som sub eftersom att en Engelska lärare inte får ge ett Engelska test. 

Hade sedan computer application och där fick vi några uppgifter att göra och sedan sitta vid datan. Även i denna klass hade vi en engelska lärare. Under dessa lektioner var vädret jätte dåligt, regnade hela tiden och sedan oskade det och blåste mycket.   Under de sista tio minuterna av andra lektionen var vi under tornado varning igen och vi fick gå ut i wingen och sitta i korridoren under tio minuter tills det var över. 2 block var även då över och innan de släppte oss så sa dom att många vägar ute var det översvämning på i olive branch hade vägen gått sönder pga regn, alla jordmassa under hade släppt och draggit med vägen. 1 man kom körandes efter det och såg inte det enorma hållet, han körde ner där och det slutade inte alls bra! Han avled. det var 20 minuter från mig i Olive branch som är en stad brevid oss.

jag hade iaf bestämt att checka ut efter denna lektion och åkte med kimberly och klippa mig eftersom att vi ändå skulle göra något på 3 och 4 block lektionerna. Men pga vädret så hoppade vi över det och jag åkte hem ist till Sherry.
När jag är på väg hem så ringer sherry till mig och säger att jag måste komma hem nu, På engång!!
Så vi skyndar oss hem och kommer in i huset och ser ut igenom fönstret mot bak gården.

Vi hade helt plötsligt en extra pool i trädgården, hur mycket vatten som hellst och det var 1 meter  från att komma in i poolen och 3 meter från huset. Det var ett höft flöde på det och det vara forsade på med vatten. Det var som en å.

efter 40 minuter var allt vatten borta och det såg ut som vanligt, Lite mindre ved var det bara som hade dragits med i forsen.
Gick sedan in igen med sherry och vi kunde inte förstå hur det hade blivit så här, det var oftattbart!

Åt sedan lunch och pratade med Mormor, Mamma och pappa, De hade besök med av Fanny. det var trevligt.
efter nån timmes prat var det dags för dom att gå till sängs.  Pratade sedan med lite enångersbor på facebook.

Sherry hade idag varit hemma hela dagen och det kommer hon vara resten av veckor nu med sitt nya jobb. Så nu sa hon att huset kommer vara mer städat!! så det låter bra. 
Emily skulle sedan komma för att hämta upp mig och ta med mig till flygplatsen i Memphis där vi skulle airmaila mitt visum till Boston för en liten signatur och stämple så jag stannar här lagligt. Det är verkar vara bäste så, men Emily ville inte komma förbi och barnen åkte till kyrkan och kom tillbaka med Emily kom inte. 
Hon kommer två timmar senare och hämtade upp pappret ist. så hon skulle fixa det imorgon ist. 

Macy och jag har sedan kollat på skipper och jag har kollat på Nikita. Sherry kom hem vid tio men har fortfarande jour till 12 inatt.

Det har även varit en tornado i Alabama idag som drog igenom en liten by I alabama och tog allt i sin väg, ser ut som en bomb som släppts där när man kollat på nyheterna. 
I Memphis midtown är det många träd som blåst ner över hus och många rödljus är nere, och så är det vattenöversvämmning över hela södra Usa verkar det som, iaf norra Mississippi är det mycket vatten!!


Här kommer några bilder från våran översvämming i trädgården, på dessa bilder har redan vattnet börjat gått ner.





Sherrys trädgårdland är vattnat nu iaf.


Sherry ville inte ha kvar denna gamla ved, så vi passade på att ta hjälp av vattnet att få bort det.


vi fick skynda oss, för vattnet minskade.


Längst bak är det ett staket som är över 1 meter högt och det syns nästan inte på denna bild.



jaa, för 40 minuter senare var det borta!!


tror det eller ej, men det gick snabbt!! mycket konstigt var det!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: