OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

28 April

Kategori: Sweden

Idag var vädret äntligen tillbaka som vanligt, solig och varmt ska det vara!

Hade inte så mycket idag, gick igenom allt inför provet imorgon i Mississippi studies.
Computer application jobbar vi med Access och det är tråkigt, excel är myket roligare!
Under sociology lektionerna gör vi inget för det är många elver som har state testing som idag var Algebra.
Vi fick göra vad vi ville så länge vi var tyst i under hela 90 minuterna, jag sov!!
Efter lunch hade vi engelska där vi läser fin literatur och pratar om vad som händer. gav sedan Mr. Cummings en matte fråga, för 15 sek får du 1 liter bensin, hur mycket kostar 1 gallon i Dollar. Nu vet jag inte om bensinen kostar 15 kronor men såg på aftobladet att det kunde gå upp till det i sommar. Jag hade kommit fram till att du får 1 gallon för $9 i sverige när jag gjorde uträkningen imorse och lika fick han.

Här i Usa kostar 1 Gallon endast ca. $3 vilket är 1/3 av det vi i sverige betalar. Så vänder man på det borde det vara att I Usa kostar 1 liter 5 kronor?? efter som det är 1/3 och det är ju jätte billigt tycker vi. (vet dock inte om det där stämmer, måste kolla lite mer på det) Men alla här och tycker att det är så dyrt och många har minimerat sin bilkörning, vilker också är bra!!! Sedan frågade Mr. Cummings hur mycket av dessa 15sek som var skatt, för han förstod ju att det var momsen som gjorde det så mycket dyrare, ska kolla upp det tills imorgon, någon som vet vad ni betalar i moms på bensin hemma??


Efter skolan åt vi tacos och sedan var jag ut på en springtur i det härliga vädret, när jag kom hem så badade jag med Macy i Poolen.

Vid sju hade Kimberly slutade jobbet och kom för att hämta upp mig, vi åkte först och till en frisör och klippte mig. Vanligt klippning $13 -80 sek och sedan 15 kronor i dricks är det.
Klippningen blev kort men det kommer växa ut snabbt om detta vädret stannar.

Vi åkte sedan till Sonic och åt hamburgare med lite extra snacks till. Efter det åkte vi till Grace blue som var det glass buffe baren vi var till i Lördags, vi träffades där med malory, jullie och en anna utbytesstundet som är från syd amerika och var här två år sedan. Han är nu här och hälsar på. Vi åt glass och sedan skjutsade kimberly hem mig. Har nu pluggat inför mitt prov imorgon och väntar på att sherry ska komma hem från jobbet snart. Sen blir det sängen för att kliva upp igen 6!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: