OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

3 April, Phoenix

Kategori: Sweden

Idag lämnde vi Selingman och grand Canyon området för att åka mot Phoenix.

Vi åkte igenom massa olika bergskedjor och en många så byar, först via Williams där vi stannade på toa paus, sedan forstatte vi till Sedona som är en jätte populärt bergs område i Arizona, många tycker om att gifta sig och det var verkligen jätte vackert där!! Sedan var det många som trodde att dessa berg hade en kraft och energi som kunde göra att man fick kontakt med sitt inre samt högre makter. Vi såg då människor som satt uppe i bergen och  bedde/mediterade.

Men vi fortsatte våra bussresa utan kontakt med mitt inre mot Phoenix, nästa stopp var ett 600 år castle, tuzigoot national monument och vi var till Montezuma Castle som var byggt av lera i en bergshåla med 20 rum på tre våningar, dvs att det var inte alls ett slått! Men det var jätte vart där så vi stannade lite snabbt och sedan rullade vidare mot lunch i Prescott: en liten bergsby, det var jätte vackert område och ett av de dyraste bergsområdena i Usa att bo i, vilket jag förstår för det var en jätte fin utsikt!! Vi gick runt i den byn och åt Mexican till Lunch!

Hoppas på bussen igen för att köra det två sista timmarna mot Phoenix.
När vi kom till Phoenix som också låg mitt ute i Ingenting, Nästan hela Arizona och Nevada är mest öken och olika bergskedjor, men nu hade vi kommit ur ”red rock Country” som hela dagens område har kallas eftersom att det är röda berg där.

Vi kom fram till Phoenix vid fyra tiden, Phoenix är den största staden i Arizona och även dess huvudstad, vi fick 90 minuter på deras shoppingcenter som även var Arizonas största, så 90 minuter räckte inte långt för oss, men jag hann med Apple store och återigen kolla på Ipad och Iphone, jag kan verkligen inte bestämma mig!! Svårt är det. Var även in på HM, Gap och fick med mig ett par badbyxor från Abercrombie and fitch, så det var man lagomt lycklig med.

Middag åt vi på Awazing jake som är ett stort nöjesfält inomhus och har även en stor matbuffé, vi var där till nio då vi åkte till hotellet.
Vi fick 1 timmes förlängd curfew till 11 för att alla träffas vid poolområdet och säga hej då till alla.

Vi packade sedan resten av natten, även fast det inte fanns något att packa eftersom att vi inte hade packat upp, men vi var på rummet fram till två iaf, kollade på film och bloggade lite tills frukosten var klar klockan två.

4 April
Var ju inte så jätte hungrig, men åt det som gick och sedan åkte halva gruppen till Flygplatsen medans de andra stannade till klockan 5 på hotellet, de hade senare flyg hem.

Jag och Josefine (från Norge) hade samma terminal, så vi visade var Skandinavien går för och tog självincheckning medans de andra stod i kö.
Satt sedan på Starbucks och väntade med en double chocolate cappuccino och pratade lite på skype med beste mor och sedan med morfar, vi separerade sedan vid fem för att gå till våra gater, de var i tid med och 06.00 lyfte jag mot Atlanta, Georgia.

Hartsfield–Jackson Atlanta International Airport som är världens största flygplats i passagerar antal; 88 miljoner per år. Arlanda har typ 15-18 miljoner.  Så det tycker jag är ganska bra för att vara Sverige.

Landade fyra timmar senare där och hade då  redan flugit förbi Memphis.
Men jag väntade själv där på världens största flygplats på mitt plan, men pga av tornado i Memphis området så blev vi framflyttade, mer och mer. Och även inställd blev flighten, de flyttade oss till en annan terminal, tog det lilla mini tåget och hittade gaten som inte alls hade nåt flyg till oss, men fick ist två nya fligheter. Tog mini tåget vidare till A terminalen där jag då såg att det fanns en tidigare flight hem, lyckades få mig en standby boardingcard och tog chansen. Minitåg till E terminalen och där kom jag med.
Landade i Memphis 17.10 efter 1,5 h turbulens flygning.

Emily, Min RC kom och hämtade upp mig eftersom att sherry var på jobbar. Kom hem och då åkte vi till Cici’s Pizza (pizza buffé) och åt middag med en överlycklig Christopher som var glad att jag äntligen var hemma, så det var kul! ;)

Gick till sängs vid 9 efter en Lång lång dag!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: