OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

5-8 April, veckan

Kategori: Sweden

Tisdag
Var hemma idag från skolan och sov, sov fram till elva och det var på tiden!!
Pratade sedan med mamma pappa och mormor morfar på skype innan alla packning skulle tvättas och sedan bloggade jag lite för att komma ikapp från resan.

På kvällen åt vi pastasoppa och sedan var jag med Christopher resan av kvällen.


Onsdag.
Idag var det bara att kliva upp för skolan igen, nu fick det vara nog med ledighet efter 7 dagar borta.

Fick allt ”make up work” i skolan och gjorde en plan med varje lärare hur jag skulle plugga igen allt, de flesta lärarna lät mig hoppas över allt klass jobb och endast göra det runt proven och sedan prover.

Sedan ville de flesta höra hur jag hade haft det, många amerikaner har ju inte varken varit till new york eller Los angeles och absolut inte grand canyon eller Las vegas. Så de tyckte det var intressant.
Min Engelska lärare hade sagt till klassen att jag hade varit till Sverige och gift mig, så det var lite kul det med att de trodde på det.

På kvällen stannade jag hemma från Kyrkan och tog tag i alla läxor.


Torsdag.
Idag var skolan som vanligt, gjorde lite uppgifter och lämnade in det så jag kan börja få bort alla 0% i betygs boken min. Sedan har jag alla uppgifter som de andra gör med så jag inte kommer efter i det vanliga jobbet med.
Efter skolan så var flavia och jag med Christopher och köpte en kostym till hans student efter det så var vi till Subway och åt middag.


Fredag
Idag hade jag två prov i Ms studies, ch1 och ch4. Så nu är det bara ch. 2 &3 kvar till nästa vecka.
Sedan hade jag prov i Computer application och det gick bra med.

I sociology var det meningen att jag skulle göra prov 1 av 4, men läraren var borta och vi hade en sub så då blev det inge prov där med, blir kul att göra allt det till veckan, inte!!

I Engelskan gjorde vi ett ACT test som är USA’s rikstest, det som alla tar för att testa sina kunskaper, man måste inte ta det men de flesta tar det för att komma in på College och få stipendium.

Det finns ca. 5-8 prov tillfällen varje skolår och det nästa är imorgon (lördag) och det var några i min klass som skulle ta det, så läraren tyckte att det skulle vara bra att vi fick prova på att det och se hur det ser ut. Det var dock ett 4 år gammalt test. Jag kollade på mitt och hoppade över engelska och Naturkunskaps delen och försökte mig på Matte delen, men det var hopplöst utan en miniräknare.

Tack o lov så kom Mr. Cummings till mig och frågade om jag ville göra något annat ist och det kunde jag ju verkligen göra, så jag plugga sociology ist resten av lektionen.

När jag kom hem från Skolan så var vädret underbart, gick på en promenad och sedan låg vid poolen resten av eftermiddagen.
Till middag åt vi pommes och fiskpinnar, bra fredags mat! ;)

Under kvällen så åkte chris till sin pappa och Michaela till sin mamma. Flavia satt ute i pation resten av kvällen och läste. Riktigt härlig sommarkväll i April!! ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: