OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

190211 - Ef träff

Kategori: Sweden

Sorry för alla stavfel igårdagens inlägg, men jag var så trött och stressad när jag gjorde det och då går det lite för fort ibland ;)

Pratade med mamma och pappa imorse på skype klockan nio, de var i ljusdal hos några kompisar som ville ha lite usa uppdatering! och det fick dom ;)

När jag klev upp så pass tidigt imorse så hade jag en extra lång förmiddag vilket var härligt när man hinner med så mycket. Skrev förs klart mitt Engelska research paper som ska in på måndag, sen skrev jag note card på allt till de fyra kapitel us government prov jag har på måndag. Det är så skönt att ha sånt gjort och man slipper tänka på alla man måste göra under helgen, men nu är det gjort och det känns skönt! Har istället två sidor psychology paper som jag måste göra tills på måndag! men det får bli imorgon istället!

Idag har det vart 22 grader här och det har vart underbart skönt, flavia och jag gick på en promenad i flip flop i strålade solsken, men sen försvann den bakom molnen och då sjönk temperaturen snabbt!
Hjälpte sedan att Städade christophers bil med honom, det var som ett helt förråd i det baksättet ;)

Vid två hade jag plannerat in att kolla på melodifestivalen för en gångs skull, lena ph var det enda som var bra tycker jag och det vara bara öppningslåten som var okej med!!
Men det är som vanligt med det tycker jag ;)

Vid fem kom malory förbi, vi åkte och åt med flavia till Mcalister det var soppa/bröd/sandwich restaurang som var verkligen rätte gott! SBEC (flavias skola) deras kör grupp var där och samlade in pengar till deras grupp för nått. så de "serverade" och städade där samt sjöng varje halv-timme ;) det var lite små kul. 

Under kvällen var det dags för Ef alla hjärtans träff, nästan alla utbytesstudenter var där samt kompisar till oss.
Det var trevligt och mycket roligt folk är det alltid på ef träffarna ;) Vi som ska åka till New york city, boston och washinton Dc i mars träffades för lite information om hur och vad som ska hända under resen på sportlovet. Det är hälfen av killarna och hälften av tjejerna, dvs säga typ fyra killar och 15 tjejer. 

Efte några timmar åkte vi till starbucks coffee där vi stannade ett tag för att varva ner med en ice late! 


På McAlister hade jag en kycklingsoppa i brödskål! Det var verkligen jätte gott!


Me and my valentines på röda mattan, giulia från Italien.
 
 

Flavia och malory ville ju också vara med på bild ;)
 

 
Party in the U.S.A!!




Starbuckes coffee!



Gott värre var det ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: