OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

230211

Kategori: Sweden

Idag har vart en lång dag! Skolan hela dagen med tornado övningar, prov i psychology som jag gjorde ett 95% A -fett stolt!! Sen hade jag ett vocab quiz i us gov't som det inte gick lika lika bra på, men okej.

Dagen började tungt och långt ner på stegen, men tar man det negativa och vänder det till positivt så slutade det ganska bra! Hoppade över lunchen och satt inne i bibloteket med en dator och fixade med lite papper som skulle skrivas och snabbt som den var 20 minuter över och det var dags på engelska.

Vi pratade om om martin luther king's speech 1863 om det africa-american people och hur det var förr med slavar och hur det har ändrats till idag, det var väldigt intresant och det sista 15 minutrarna var det bästa! Mr. Cummings (engelska läraren) är från New jersey och vet därför mycket om New york city och eftersom att jag ska ditt om tre veckor så frågade jag honom efter lite tips på vad man inte vill missa! Så nu är listan lång som jag ska skicka iväg till reseledaren så man verkligen får see det man har hört och sett på tv!! 

Så fort jag kom hem så åkte christopher, flavia och jag till wal mart och fixade saker till flavias kemi project, sen var vi runt lite innan vi åkte till kyrkan och åt! Efter 1 timmes "bibel class"  stannade vi tre kvar och pratade med våran präst som är jätte skön. Vi stannade sedan där och var sist därifrån efter att ha pratat om gud i 1,5 timme! Det var riktigt intresant och jag fattar nu lite mer hur och varför man tror på det man tror på här! riktigt kul!

Nu måste jag ta tag in mina läxor och plugga inför två vocab quiz imorgon!!
God natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: