OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

250211 - FREDAG!!!

Kategori: Sweden

Denna vecka har gått snabbt men ändå ganska segt! Förmodligen för mamma inte svara på mina viktigt e-mail ;);)

På Psychologyn blev våran klass kallad till biblioteket för att göra nått teen undersökning, där vi fick svara på frågor om alchohol, droger, våld, hot och skolan. Allt var på data och anonymt!

På Family dynamics så kallade de in oss där igen, så vi som hade gjort det först klassen fick göra det igen, de ville förmodligen bli klar med alla elver så snabbt som möjligt och inte bara ta under första block, men jag undrar hur troliga svaren blir när man tar det två gånger och det är förmodligen redovisning i procent, men men.
Vi hade även prov när vi kom tillbaka till klassrummet, det gick helt okej!

11,52 när tredje blocks lektioner börjar så har jag us government och vi hade idag prov på chapter 22 och 23, som var över olika regeringar i världen och dess struktur! Gissa vad grymma jag gjorde på det?? 92 vilket är ett A!!!
Blev jätte glad när jag fick tillbaka det och det är liksom en senior klass som är en required klass för att graduate!!
Så nu är jag stolt över mig själv!!

På lunchen bestämmde jag mig för att skriva ut mina betyg och sen jämnförde jag dem med förra veckans, såg då
då att jag hade gått upp med 3 till 6 poäng i varje klass denna vecka, ingen hade lett till ett högre betyg men det var bra ändå ;)

Så här ser betygssystemet ut;
A 90-100
B 80-89
C 71-79
D 66-70
F 0-65

Allt av detta är i procent, så varje test, quiz, project, HW samt dagligt klass betyg är värt olika i procent. 
Så prov är värt mest och kan motsvara typ 20-40% av betyget och sen har resten av alla kategorier egna värden. 
Sen får man ett resultat på ett prov lägst det in på en sida och desto mer det kommer och man göra i klass desto svårare blir det att ändra på betyget som är ett genomsnitt från alla prov osc och dess värden. 
Första veckan av året var det ganska enkelt att kunna gå från ett 50 till 90 om man gjorde ett dåligt quiz och sen ett bra prov, men nu när det finns circa 30 värden där inne är det inte lika enkelt och kan bara ändras några poäng per vecka. På varje lektion får man ett daily grade som är från hur bra man deltog, betede sig osv, men det har typ bara 5% värde, men sköter man sig ändå inte så blir man skickad till the office, så man har inte så mycket att välja på. 

När jag kom hem var jag med flavia och vi kollade på olika saker i New york city och sen skickade ett mail till våran reseledare så man får se allt man vill se under dessa 4 dagar i New York city på sportlovet ;) 

Efter att vi ätit pizza till middag åkte christopher, flavia och jag till bio och kollade på the unknown, det var helt okej men lite konstig! 

Nu ikväll har Christopher åkt till sin pappa över helgen, michaela är också hos sin mamma. 
Imorgon blir det IHOP, International House Of Pancakes till lunch och förhoppningsvis skype prat!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: