OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

310111 - Sverige biljett

Kategori: Sweden

Idag var en vanlig dag, hade psychology prov och vocab quiz i us government. gick helt okej.
Under andra blocket så fick vi alla junior gå till idrottssalen, cafeterian eller biblioteket. de delade upp oss efter alfabetisk ordning in efternamn, när vi var på det utsatta stället så var det en syv/syo där som berättade vilka klasser vi måste ha inför college, text. i klass med estet typ teater, bild, musik, sen måste vi ha 1 credit av språk för college i Mississippi och 2 credit utanför Mississippi, då är det inte engelska utan latin eller spanska. 
Sen måste man ha engelska 1,2,3,4 vilket är från 9,10,11,12 klasserna, sen måsta man ha olika matte, no ämnen och so ämnen. När man ha fyllt alla klasser av detta så ska man sedan göra ACT test som är ett jätte svårt typ och täcker alla ämnen, beroende på vad man får på det så får man bidrag till college avgiften. 36 är högst och har man över 32 så har man gratis college och de tar emot den student över hela usa, men har man endast 24 så kanske man bara får $2000 - 14000sek per år och klarar då college lite enklare, men är man inte så duktig i skolan utan bara får 7 poäng så får man endast $500 per år vilket inte alls räcker lång, så då är det bara till att jobba!

Det där var lite information om college i USA, iaf hur man kommer in.

Resten av dagen rullade på som vanligt! Nu ikväll har jag inte gjort så mycket, har förberet inför två test på onsdag och sen pratat med felicia i åre som skall vara Au pair i Italien så jag rättade en ansökan åt henne! Kanske skulle bli engelska lärare? -skulle inte tro det!

Nu sittar Christopher här och skriver en essay medans jag har kollat min preliminära flygticket hem till Sverige!!
Kom ett kuvär till flavia och mig idag, vi är inbokad på wave 2 som är den 31 maj till 2 juni, så mellan dom dagarna kommer jag hem, om jag inte bestämmer mig för att ändra och stanna en vecka extra eller ända upp till wave 6 som är 30 juni, men det har jag ingen större lust med samt att det kostar $75 extra!

Nu ska jag sova och vakna upp imorgon med Februari samt att det ganska exakt är 17 veckor kvar här och tänka sig vad underbar dom veckorna kommer bli!!!! ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: