OneYearAbroad

Albin Ullmark- One year in Mississippi USA

28 Mars, Los Angeles

Kategori: Sweden

Dag 1 på Los Angeles resan!

Klev upp vid nio imorse och åt frukost med christopher som precis hade kommit hem från texas där han hade varit på klassresa. De hade åkt buss där ifrån hela natten.
Efter att lagt ner det sista i väskan så skjutsade chris mig till flygplatsen där jag träffade två andra utbytesstudenter som var på samma flight men skulle vidare från Los Angeles till Hawaii.

Vi checkade in och hittade gaten sedan åt vi lunch. Flighten var så klart försenad från Florida så vi fick vänta 30 minuter extra.
Lyfte 14.15 från Memphis till Los angeles med en Airbus 330-100, så lycklig var jag med!!
Efter 4 timmars flygning som jag mestadels sov på, så landade vi på LAX –Los Angeles airport.

Hittade mitt bagage och gick tillbaka till en EF representant som jag hade sett lite innan, hon kryssade av mig och sedan fick jag träffa några andra Ef studenter. Vi väntade sedan in några andra och sedan åkte vi till hotellet och fick våra rum. Jag stannar med tre andra killar, två från Spanien och en från Schweiz.

Klockan sju så träffades vi alla 50 utbytesstudenter i lobbyn, det var typ 35 tjejer och 15 killar varav hälften kommer ifrån Tyskland eller Spanien. Vi tog bussen till en pizza restaurang där vi åt.

Träffade fyra andra från Norge, två från finland och jag från Sverige.
Ikväll har vi en curfew på 22 och klockan 23 kommer de och har ”bed check”

Kommentarer


Kommentera inlägget här: